Met nieuws van o.a.
partners

Nieuw: Thule Arcos – een nieuwe hardshell bagagebox voor achterop de auto

Thule Arcos

De nieuwe Thule Arcos bagagebox met harde buitenkant biedt bagageruimte voor achterop uw auto met gemakkelijke toegankelijkheid en geweldige aerodynamica. De Thule Arcos is perfect als uw auto een beperkte laadruimte heeft, of als u niets op het dak kunt monteren.

Een laadbak voor achterop de auto
Thule Arcos is een hardshell bagagebox voor achterop uw auto dat veel extra laadruimte biedt met gemakkelijke toegang. Deze hoogwaardige bagagedrager kan op de trekhaak bevestigd worden, waardoor windweerstand wordt geminimaliseerd en het mogelijk wordt om andere grote ladingen op het autodak te vervoeren zoals een daktent, een kajakdrager of zelfs fietsen.

Een gebruiksvriendelijke oplossing met strak design

Het monteren van de laadbak is enkel mogelijk voor auto’s die zijn uitgerust met een trekhaak. Het biedt dé oplossing voor auto’s waar dakkoffers niet op kunnen worden gemonteerd vanwege het ontwerp van het autodak, zoals bij sommige elektrische auto’s.

Het slanke en lage ontwerp van Thule Arcos zorgt voor een geweldig uitzicht via de achteruitkijkspiegel en is zeer gebruiksvriendelijk bij het laden en lossen van bagage. Bovendien is de kofferbak van de auto altijd toegankelijk voor extra laadruimte.

Extra laadruimte voor compacte auto’s
Thule Arcos kan een kleine auto omtoveren tot een avontuurlijk voertuig dat bagage en outdooruitrusting kan vervoeren. Deze hoogwaardige bagagedrager is duurzaam en sterk genoeg om uw lading te beschermen tegen vuil en water met eenvoudige toegang tot de achterkant van uw auto.

Meer kilometers dankzij het aerodynamische ontwerp

Thule heeft uitgebreide testen uitgevoerd bij de ontwikkeling van de productcategorie dat oplossingen biedt voor ladingen die achterop de auto vervoerd kunnen worden. Er werd aangetoond dat als u de lading achterop een voertuig vervoert, dit beperkte invloed heeft op het batterij- of brandstofverbruik dat in sommige gevallen zelfs minder was.

Dit werd ook in externe testen bevestigd, waarbij o.a. het grootste automagazine van Zweden “Vi Bilägare“, zowel benzine als elektrische auto’s testte met een laadbak op de trekhaak. De Thule Onto semi-harde laadoplossing werd uitvoerig getest, waarbij ze ontdekten dat zowel het brandstof- en energieverbruik zelfs lager was dan bij het rijden in een auto zonder laadbak. Met een Volkswagen ID4 was het gemiddelde verbruik (kWh/100km) op een afstand van 5400 km in wisselvallig weer zelfs 4% lager dan zonder laadbak.

“Om meer laadruimte te krijgen zonder het energieverbruik te verhogen, is de nieuwste trend om een ​​laadbak op de trekhaak van de auto te monteren. Tijdens het testtraject ontdekten we dat zowel de benzineauto als de elektrische auto met een gemonteerde bagagebox minder verbruik aantoonde dan met een auto zonder extra laadruimte.” aldus Björn Strid, Director Product Management bij Thule

Bij Thule verbreden ze hun aanbod van bagage oplossingen voor achterop de auto en bieden ze eersteklas aerodynamisch producten. De Thule Arcos-box is een echte game-changer en bovendien een geweldig alternatief voor een dakkoffer. U kunt nu al uw spullen meenemen zonder concessies te hoeven doen aan het brandstofverbruik of de actieradius van uw elektrische auto.

Duurzaam, gebruiksvriendelijk en snel toegankelijk

Thule Arcos is verkrijgbaar in twee maten: M en L. Thule Arcos M heeft een inhoud van 300 liter en Thule Arcos L heeft een inhoud van 400 liter. Dit betekent dat het genoeg laadruimte heeft voor een kinderwagen, tassen of twee golftassen, zelfs in de M-versie. Voor een reis die extra bagageruimte nodig heeft, biedt Thule verschillende opties voor dakkoffers met een inhoud van 300 liter tot 610 liter. Thule’s uitgebreide assortiment bagagedragers past bij elke behoefte – of u nu een dagelijks actief leven leidt, op vakantie gaat, of gewoon extra ruimte nodig heeft voor een weekendtrip.

Thule Arcos wordt op 1 februari 2023 gelanceerd voor consumenten met een adviesprijs van € 1349,95 (M) en € 1399,95 (L).

 

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?