Met nieuws van o.a.
partners

Eerste clouddienst voor bouwadministratie

Maxedy, een startup die clouddiensten voor de bouw ontwikkelt, wil bouwbedrijven helpen administratie en communicatie op de bouwplaats te verbeteren. Hiertoe ontwikkelde het bedrijf de clouddienst Site Assist. Met deze dienst kan de projectadministratie worden bijgewerkt op een laptop of tablet vanaf de bouwplaats. Site Assist bevat functies die voor veel uitvoerders tot de dagelijkse werkzaamheden behoren, zoals het registreren van uren, afhandelen van orders en schrijven van dagrapporten.

“Veel uitvoerders werken nu met bonnenboekjes”, zegt Peter van Meijel van Maxedy. “Bonnen worden op de bouwplaats geschreven, maar het duurt soms lang voordat deze op kantoor terecht komen en worden verwerkt in de projectadministratie. Door met Site Assist bij de bron te registreren komt informatie direct in de projectadministratie terecht. Daarmee wordt tijd bespaard en kunnen fouten worden voorkomen.”

Site Assist faciliteert de samenwerking tussen bouwbedrijven en andere partijen zoals leveranciers en onderaannemers. Webportalen geven deze partijen toegang tot voor hen relevante informatie. Met Chatter, het sociale netwerk voor bedrijven, kunnen deze partijen eenvoudig berichten uitwisselen met de uitvoerder op de bouwplaats. Peter van Meijel: “Ten opzichte van e-mail heeft Chatter als grote voordeel dat alle communicatie samenkomt op één plaats en voor iedereen inzichtelijk is.”

Site Assist kan zowel zelfstandig gebruikt worden als in combinatie met een ERP-systeem. Op dit moment is er een standaard koppeling beschikbaar voor Metacom, het bouwinformatiesysteem van VanMeijel. In de toekomst wil Maxedy ook koppelingen voor andere pakketten beschikbaar maken.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?