Met nieuws van o.a.
partners

Auping vernieuwt designklassieker Auronde

auping-auronde

Auping herintroduceert begin oktober de Auronde. De beddenfabrikant uit Deventer bracht dit bed 45 jaar geleden voor het eerst op de markt en sindsdien zijn er ruim een miljoen exemplaren van verkocht. In 1973 ontwierp Frans de la Haye de designklassieker die dankzij de ronde vormen en felle kleuren uniek was voor die tijd. Dit najaar voert Auping de Auronde uit met eiken- of walnootfineer en in een breder kleurenpalet. Daarnaast zijn er meer mogelijkheden om het bed te personaliseren en heeft Frans de la Haye een nieuw hoofdbord ontworpen. De kenmerkende ronde vormen blijven behouden in het redesign. Auping biedt, in lijn met zijn visie op duurzaamheid, ook de mogelijkheid om ‘oude’ Aurondes te laten renoveren zodat deze een tweede leven krijgen en weer een hele tijd mee kunnen.

Designer Frans de la Haye kreeg de opdracht van Auping om een nieuw bed te ontwerpen. In deze periode werd het steeds normaler om naast de woonkamer, ook de slaapkamer te voorzien van verwarming. Dit zorgde ervoor dat men meer tijd ging doorbrengen in de slaapkamer. Het bed mocht dan ook opvallen en moest daarnaast lang meegaan. Frans de la Haye maakte daarom een bed van stevig beukenhout met ronde vormen, uitgevoerd in felle kleuren – denk aan groen, rood en geel – en met opvallende aluminium details. Vooral de ronde vormen maakten het ontwerp bijzonder, het gebruik van gebogen multiplex was vrij nieuw voor deze tijd. De combinatie van tijdloos design en hoge kwaliteit zorgt ervoor dat in vrijwel elke straat in Nederland een Auronde staat.

Personalisatie door uitgebreid kleurenpalet en opvallende details
Nu, 45 jaar later, vernieuwen Auping en Frans de la Haye deze designklassieker. De Auronde wordt nog steeds in Deventer gemaakt van 15-laags beukenhout, maar is nu afgewerkt met twee lagen eigentijds eiken- of klassiek notenfineer. Daarnaast is het eikenfineer verkrijgbaar in vier nieuwe beitskleuren. De Auronde is vanaf oktober ook leverbaar in de populaire Auping kleuren Night blue, Skin en veertien andere kleuren. De aluminium details – zoals de ogen op de poten – kunnen in een contrasterende of dezelfde kleur gekozen worden, zodat iedereen een persoonlijke Auronde kan ontwerpen. Het hoofdbord dat Frans de la Haye dit jaar samen met Auping ontwierp maakt het redesign compleet.

Ook miljoen ‘oude’ Aurondes krijgen nieuwe look
Duurzaamheid zit in het DNA van Auping. De beddenfabrikant streeft ernaar om het zomaar afdanken van nog goed bruikbare materialen te voorkomen. Als belangrijke stap binnen deze circulaire visie introduceert Auping ‘Restyle je Auronde’. Sinds de introductie van de Auronde zijn er ruim een miljoen exemplaren verkocht, die dankzij de goede kwaliteit een lange levensduur hebben en nog te vinden zijn in veel slaap- en logeerkamers. Om ervoor te zorgen dat deze bedden nog veel langer mee kunnen biedt Auping consumenten de mogelijkheid om hun ‘oude’ Auronde een tweede leven te geven. De restyle bestaat uit het wegwerken van eventuele beschadigingen, een nieuwe kleur lak aanbrengen en het vervangen van de voor Auronde zo kenmerkende details. Auronde bezitters kunnen in de Auping Plaza’s aangeven dat hun bed een restyle nodig heeft, waarna het bed thuis wordt opgehaald en binnen drie weken weer zo goed als nieuw terug wordt gebracht.

 

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?