Dassault Systèmes, introduceert ‘Perfect Shelf’. Met deze oplossing kunnen fabrikanten en retailers van consumentenproducten de presentatie van merken en producten in winkels tot een bijzondere experience maken.
Productpresentatie bepaalt shopping experienceDe wijze waarop producten in winkelschappen worden gepresenteerd, is van doorslaggevende invloed op de shopping experience en koopbeslissing van consumenten. Daarom willen zowel fabrikanten als detaillisten van consumentenproducten ervoor zorgen dat klanten alle producten die zij zoeken snel en eenvoudig kunnen vinden. Wanneer consumenten het shoppen als een aangename beleving ervaren, komen ze vaker terug naar hun favoriete winkel.
Optimaliseren winkelinrichtingenOm ervoor te zorgen dat de productpresentatie zo optimaal mogelijk is voor de consument, biedt ‘Perfect Shelf’ geavanceerde software voor het in 3D ontwerpen en visualiseren van levensechte virtuele winkelinrichtingen. Inclusief alle schappen, producten, armaturen, verlichting en promotiematerialen. Interieurontwerpers kunnen zo snel unieke winkelervaringen creëren, met meer flexibiliteit en tegen lagere kosten. Uitgaande van 2D-foto’s kunnen zij eenvoudig realistische 3D-productpresentaties maken en schapindelingen visualiseren, om de presentatie van producten met de winkelmanager echt vanuit het oog van hun klanten te optimaliseren. Daarbij kunnen zij ook kengetallen over de omzetsnelheid van schappen in beeld brengen, om goed onderbouwde beslissingen te nemen.
GebruiksgemakMet de ‘Perfect Shelf’-retailoplossing van Dassault Systèmes kunnen retailers en fabrikanten eenvoudig verschillende scenario’s op het gebied van categoriemanagement en ruimteplanning vergelijken. Bijvoorbeeld voor het analyseren van een nieuwe verpakking, verkooppresentatie, assortimentsuitbreiding en andere beïnvloedingsfactoren van het koopgedrag. De oplossing is tevens te gebruiken voor het snel wijzigen van schapinrichtingsplannen en correcte uitvoering daarvan.
‘Perfect Shelf’ helpt fabrikanten van consumentenproducten om hun assortimentskennis beter te benutten voor adviezen over schapindelingen, om de eigen merk- en winkelomzet te verbeteren. Retailers kunnen de winkelervaring van consumenten verbeteren door het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen, waaronder het snel aanpassen van schapindelingen en promoties.