In januari 2013 gaat Snack Choice van start, een nieuw franchise concept voor fastservice ondernemers. De Snack Choice formule biedt ondernemers de mogelijkheid de eigen uitstraling te behouden en vrij te zijn in productkeuze en assortiment’. Door middel van ‘sterpakketten’ kunnen ondernemers zelf kiezen in welke mate Snack Choice hen ondersteunt. Tal van cafetaria’s hebben zich reeds aangemeld om de mogelijkheden te bespreken voor de ombouw en het voeren van het concept in het voorjaar van 2013.
Toegankelijk
Snack Choice is geen harde franchise formule, die een hoge financiële druk legt op ondernemers, maar een flexibel en toegankelijk concept dat modulair is opgebouwd. De ‘sterpakketten’ zijn beschikbaar in brons, zilver en goud en bieden een laagdrempelige instap om een snackbar of cafetaria verder te professionaliseren. Zo krijgen ondernemers bij het brons-pakket maandelijks POS-materiaal, en salesondersteuning gericht op het assortiment. Uitbaters van cafetaria’s en eetcafe’s die kiezen voor het zilveren of gouden pakket krijgen onder meer toegang tot de templates voor de narrowcasting software en een spaarsysteem voor klanten. Tevens kunnen de leden gebruik maken van vele collectieve voordelen en zijn er in overleg mogelijkheden voor het financieren van bijvoorbeeld een nieuwe frituurinstallatie.
Praktijkgericht en passend
Snack Choice is een nieuw initiatief van gerenommeerde ondernemers uit de fastfoodbranche. “Wij zien dat ondernemers juist in deze tijd extra ondersteuning goed kunnen gebruiken”, zo geeft Martin Kniest van Snack Choice aan. “Maar volledige franchise en het opgeven van de eigen identiteit gaat voor hen vaak te ver. Wij bieden duidelijke pakketten voor ondersteuning, zodat ondernemers weten wat ze kunnen verwachten. Geen vage afspraken, verplichte assortimenten en verborgen kosten.