Met nieuws van o.a.
partners

Eindelijk: een MKB-app voor logische klantenservice.

De open bètaversie van de Nederlandse start-up Casengo wordt morgen gelanceerd. Deze nieuwe cloud-applicatie maakt een einde aan de chaos in de mailbox van veel MKB’ers, en stelt hen in staat de klantenservice van grote bedrijven te evenaren of zelfs te overtreffen. Casengo, ontwikkeld door een internationaal team in Amsterdam, fungeert als een zakelijke variant van WhatsApp.

In de applicatie is een nieuwe techniek geïmplementeerd: hybrid messaging. Elke e-mail die vanuit de app wordt verstuurd, bevat een link die de klant in staat stelt te reageren via chat. Door statische e-mails om te zetten in live chat kunnen nu zelfs de kleinste webwinkels chat inzetten om hun klanten te helpen. Een chatknop op hun site is niet eens noodzakelijk.

Ook plaatst Casengo alle interacties betreffende dezelfde klantvraag op één tijdlijn, zoals bij Facebook. Het type communicatiekanaal speelt daarbij geen enkele rol: wat er met die ene klant over dat ene onderwerp is besproken – zij het via e-mail, chat of social media – is in één oogopslag te overzien. Deze logische vorm van ‘case management’ resulteert in kortere responstijden, een snellere afhandeling bij het eerste contact en een hogere klanttevredenheid. Bovendien is Casengo altijd gratis voor de eerste gebruiker.

De nieuwe applicatie werd uitgebreid getest door de serviceafdeling van eten-bestelsite Thuisbezorgd.nl. Sinds 3 maanden gebruiken zo’n 50 medewerkers Casengo naar volle tevredenheid; ze handelen er ruim 1.000 klantvragen per week mee af. De afhandelingstijd is er gedaald van zes naar twee minuten per klantvraag.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?