Softwareleverancier Aprimo lanceert de nieuwe ‘high-productivity’ versie van haar Integrated Marketing Management (IMM) oplossing. Als onderdeel van Aprimo’s IMM suite biedt AMS 8.8 talloze verbeteringen die ervoor zorgen dat marketingprocessen en -campagnes efficiënter en effectiever zijn. Marketeers kunnen hun klanten zo beter bedienen en vergroten tevens de toegevoegde waarde voor hun eigen bedrijf.
AMS 8.8 is ontwikkeld om de productiviteit te verbeteren met minder clicks en gestroomlijnde data toevoer. Er is een groot aantal verbeteringen aangebracht om de operationele efficiency te verhogen en om digital- en traditionele marketing campagnes succesvoller te maken. In bijna alle Marketing Operations en Multi-channel Campaign Management modules zijn belangrijke updates doorgevoerd. Dit geldt ook voor het onderliggende platform dat de basis vormt voor de geïntegreerde suite.
In AMS 8.8 zitten nieuwe installatie- en implementatie tools om de implementatie, migratie en upgrades sneller en gemakkelijker te laten verlopen. De software werkt nu ook met social media input waarmee marketeers grip kunnen krijgen op klantvoorkeuren via data van sociale netwerken als Facebook. Hiermee vergroot je als marketeer de mogelijkheden om klanten gepersonaliseerd te bedienen.
“Door flexibiliteit en gestroomlijnde datatoevoer kunnen de vaak complexe marketing processen van veel van onze klanten meer en betere resultaten opleveren”, zegt Lisa Arthur, Chief Marketing Officer bij Aprimo. “Als marktleider in digital en Integrated marketing Management, hebben we ervoor gezorgd dat AMS 8.8 uitgaat van de prioriteiten van onze klanten. Of klanten nu Aprimo voor Workflow, Spend Management, Digital Marketing of een combinatie van deze toepassingen gebruiken, we verwachten dat ze grote voordelen uit de nieuwe release behalen.”
Essentiële verbeteringen in Aprimo Marketing Studio 8.8 zijn onder meer:
-Een meer gepersonaliseerde, flexibele en gestroomlijnde user experience-Simpele gegevensinvoer voor eenvoudige administratieve taken-Eenvoudiger rapporteren en administreren-Verbeterde visuele navigatie voor het reviewen van grote documenten-Simpele configuratie en management van Extended Attributes-Flexibele mogelijkheden voor creëren van email content
Een recent Gartner rapport stelt dat: “Marketing organisaties denken niet altijd na over processen. De toenemende complexiteit in marketing organisaties maakt het echter noodzakelijk dat bedrijven hun marketingprocessen vaststellen, vastleggen en automatiseren. Het is essentieel om de uitvoerende, operationele en analytische processen te begrijpen, alsook hoe deze zich verhouden tot technologieën als campaign management, MRM en marketing performance management (MPM). Zodat de marketing afdeling processen kan ontwikkelen en automatiseren die waardevol zijn voor de business (efficiency en effectiviteit). IMM gaat over hoe deze processen en technologieën worden samengebracht om een closed-loop marketingproces voor willekeurig welk initiatief te ondersteunen.”
(Bron: Integrated Marketing Management Aligns Executional, Operational and Analytical Processes in a Closed-Loop Process, Published 10 April 2012, ID:G00207031)
Aprimo Marketing Studio 8.8 en alle IMM oplossingen van Aprimo zijn zowel on-premise als in de cloud wereldwijd beschikbaar.