The Longevity Store® lanceert op 9 september het eerste Nederlandse merk dat zich volledig richt op gezond en vitaal ouder worden. Tegelijkertijd wordt bekend dat dr. Samefko Ludidi – jarenlang food first-expert en kritisch over supplementen – zich voor het eerst verbindt als Chief Science Officer. Ludidi zette intermittent fasting op de kaart in Nederland en is bekend van o.a. BBC, NOS en NPO.
Waarom nu
In de Verenigde Staten is longevity na AI uitgegroeid tot een van de snelstgroeiende gezondheidstrends. Volgens onderzoeksbureau Market Research Future groeit de wereldwijde longevity-markt van 19,3 miljard dollar in 2023 naar 63 miljard dollar in 2035. Silicon Valley-investeerders steken er miljarden in, terwijl Europa nog geen duidelijke marktleider kent.
Tegelijk staat de supplementensector onder druk. Uit onderzoek door Follow the Money (juni 2025) blijkt dat bijna de helft van de onderzochte supplementen misleidende claims bevat. De NVWA kondigde daarop boetes aan tot 150.000 euro. The Longevity Store® wil het vertrouwen herstellen met een wetenschappelijke en transparante aanpak, en zo Europa’s eerste grote speler in longevity worden.
Wetenschappelijke benadering
The Longevity Store® kiest voor een andere aanpak in een markt vol loze claims. Dr. Ludidi leidt de strategie, samen met een internationaal wetenschappelijk adviespanel met o.a. prof. Robert Lufkin (UCLA/USC, NYT-bestselling author), longevity-pionier Elizabeth Parrish (BioViva) en Dennis Tsveiuk MD (Non-Nocere Clinic). Hun gezamenlijke uitgangspunt: leefstijl eerst, supplementen alleen als aanvulling. Via de Longevity Academy deelt het merk praktische tips over voeding, slaap en beweging. Daarnaast is het de ambitie om actief samen te werken met Nederlandse en internationale longevity-klinieken, zodat wetenschap, medische praktijk en consument dichter bij elkaar komen.
Dynamische formule uit Nederland
Het eerste product, Longevity Complete™, is een 14-in-1 formule die zich onderscheidt doordat het dynamisch is: de samenstelling wordt periodiek aangepast op basis van de laatste wetenschap. Het is bovendien de eerste Europese longevity-formule die een NAD+ voorloper bevat, in de vorm van Nicotinamide Riboside (NR), een veelbelovend molecuul dat wereldwijd intensief wordt onderzocht.
Quotes
“Ik heb jarenlang geen supplementen gebruikt. Sinds mijn veertigste doe ik dat wel – maar altijd als aanvulling bovenop de basis. Niemand hoeft supplementen te nemen. Wij zijn er voor de optimalisatie, maar ook dan geldt: lifestyle first. Die eerlijkheid miste ik in de industrie.” zegt dr. Samefko Ludidi, Chief Science Officer.
“Te vaak zie je in deze sector dat mensen supplementen worden aangepraat als snelle oplossing. Wij draaien dat om: we raden ze zelfs af als je je basis niet op orde hebt. Eerst voeding, beweging, slaap en mentale gezondheid – dáár begint gezond oud worden. Die eerlijkheid is ons uitgangspunt,” zegt Tom van der Kolk, mede-oprichter.
“Longevity-onderzoek ontwikkelt zich razendsnel en wij willen dat vertalen naar producten die met die wetenschap meebewegen. Geen statische formule die jaren hetzelfde blijft, maar een nieuwe generatie supplementen die telkens wordt geüpdatet. Onze samenwerking met klinieken laat zien dat dit geen loze belofte is, maar dat we wetenschap en praktijk echt samenbrengen.” zegt Bas Duijnstee, mede-oprichter.
Over The Longevity Store®
The Longevity Store® is het eerste Nederlandse merk dat zich volledig richt op longevity – gezond en vitaal ouder worden. Opgericht door Tom van der Kolk en Bas Duijnstee met als missie longevity toegankelijk te maken via wetenschap, educatie en transparante supplementen.
Einde persbericht
De website van The Longevity Store® is tijdelijk alleen toegankelijk voor pers. Bezoek www.thelongevitystore.com en gebruik het wachtwoord: PERS. Voor geïnteresseerde redacties zijn pers-samples en welcome boxes beschikbaar (op aanvraag via perscontact). De eerste gebruikersreviews zijn afkomstig uit pilots in Nederland en het VK eerder dit jaar waar onze producten succesvol zijn getest.