Unilever en Wehkamp hebben de krachten gebundeld. Sinds kort zijn meer dan 250 producten van Unilever, waaronder de merken Zwitsal, Andrélon, Vaseline en Neutral, te koop via Wehkamp.nl. Unilever ziet in Wehkamp een “vooruitstrevende en deskundige” samenwerkingspartner. Ook de positionering van de site sluit aan op de visie van Unilever, meent Jorg Brouwer, verkoopdirecteur bij het bedrijf.
Verzorgingsproducten steeds meer online gekocht
Wehkamp heeft vastgesteld dat consumenten bij verzorgingsproducten steeds meer het internet opzoeken. Volgens Dennis Haarman, unit manager Mooi & Gezond van Wehkamp, zal men zich in eerste instantie gaan richten op het verzorgingsassortiment van Unilever. Daarbij denkt Wehkamp aan onder andere Andrélon haar- en stylingproducten voor het Mooi & Gezond-assortiment en Dove voor het Mama & Kind-platform. In het verlengde hiervan gaan beide zakenpartners kijken welke andere producten en merken zich lenen voor de webshop.
Niet eerste samenwerking met een webshop
Het is niet de eerste keer dat Unilever een samenwerkingsverband met een webwinkel aangaat. Begin 2012 ging de multinational al in zee met Truus.nl voor de verkoop van onder meer wasmiddelen, shampoo en huidverzorgingsproducten. Het concern startte toen een online promotiecampagne om hieraan bekendheid te geven. Consumenten kregen korting wanneer ze bepaalde combinaties van producten bestelden en die konden oplopen tot wel 50 %. Aan de samenwerking kwam echter in augustus 2012 een eind toen Truus.nl failliet ging.