Met nieuws van o.a.
partners

Superunie lanceert nieuw budgetmerk voor ruim 200 producten

Supermarkten die aangesloten zijn bij inkooporganisatie Superunie gaan ruim 200 producten basisproducten verkopen onder de naam OK€. Het gaat om producten die volgens Superunie voldoen aan de primaire behoeften van consumenten. Ze zijn bedoeld voor mensen die scherp op de prijs willen letten en toch een kwalitatief goede keuze willen maken.

Verantwoord boodschappen doen

Dick Roozen, algemeen directeur van Superunie, stelt dat Superunie met de introductie van OK€ invulling geeft aan de behoefte van leden om in het prijssegment met een eigentijds assortiment een duidelijk prijssignaal te kunnen geven. “Deze producten zorgen ervoor dat onze deelnemende leden hun klanten die scherp op de prijs letten kunnen blijven bedienen met een productenreeks die qua formule, uitstraling en prijs precies bij de huidige trend en economische omstandigheden hoort. Consumenten die basisproducten van Ok€ kopen, zijn nuchter en willen slim en verantwoord boodschappen doen. Daar spelen wij gericht op in.”

OK€ vervangt groot aantal budgetmerken

Marco Rutten, adjunct-inkoopdirecteur en verantwoordelijk voor de eigen merken, zegt dat het OK€-assortiment naast de bestaande huismerkenrange van de deelnemende Superunieleden zal komen. OK€ zal een groot deel van de huidige budgetmerken binnen de participerende formules gaan vervangen. “Voor OK€ gaat het om producten voor alle consumenten die behoefte hebben aan een scherpe prijs en goede kwaliteit. Wij zijn trots met OK€ heel gericht een antwoord op die vraag uit de markt te geven.”

Het assortiment is beschikbaar voor alle leden van Superunie en zal vooralsnog gevoerd gaan worden door Boon (MCD), Plus, Spar, Jan Linders, Vomar Voordeelmarkt, Emté en Coop. Superunie is de derde grootste inkoper in Nederland naast Albert Heijn en Jumbo Supermarkten.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?