Met nieuws van o.a.
partners

Red Bull komt met zero-variant

Red Bull brent in maart een zero-variant van de energydrink op de Nederlandse markt. De drank, waarin geen suiker en koolhydraten voorkomen, is sinds september 2012 al in de VS verkrijgbaar. Nederland wordt het eerste Europese land waar het verkocht zal worden. Dat meldt Red Bull tegenover Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant.

Groeiende zero-markt

De fabrikant wil met de zero-variant naar eigen zeggen ook een passend antwoord hebben in de gezondheidsdiscussie die steeds breder wordt gevoerd. De zero-variant van de energydrink komt naast de bestaande reguliere en suikervrije variant van Red Bull te staan, net zoals dat bij de segmenten cola en ijsthee het geval is. De marktleider in energydrinks ziet dat de zero-markt in die segmenten groeit en wil daar graag ook op inspelen. Sugar free heeft over het algemeen een veel hoger aandeel vrouwen, maar ook onder mannen is er een grotere behoefte aan suikervrije dranken, zegt Red Bull over deze groeiende markt.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?