Met nieuws van o.a.
partners

Nieuwe soepinnovatie: Unox Soep in Pak

Unilever lanceert onder het merk Unox een nieuwe soepinnovatie: Unox Soep in Pak. Gezinnen met kinderen kiezen nog vaak voor soep in blik. Om de brug te slaan naar deze doelgroep komt Unox nu met soep in 1 liter-pakken.

Smaak en versbeleving

Met de introductie van Unox Soep in Zak in 2004 gaf Unilever de categorie een enorme impuls. Vooral gepensioneerden en jonge singles weten de zakken te waarderen. Naast een hoge score voor smaak is ook de versbeleving bij soep in zak hoger, zo blijkt uit marktonderzoek. Gezinnen met kinderen kiezen echter nog vaak voor soep in blik. Om de brug te slaan naar deze doelgroep heeft Unox nu de kwaliteit van Soep in Zak overgebracht naar handige 1 liter-familiepakken. Met een adviesprijs van 2,99 euro is de nieuwe verpakking gepositioneerd tussen soep in blik en zak. De nieuwe soeplijn komt is er in zeven varianten.

Grote stukken groenten en vlees

Voor de productie van de nieuwe Soep in Pak heeft Unilever geïnvesteerd in een nieuwe productielijn waardoor het nu mogelijk is pakken soep met grote stukken groenten en vlees af te vullen. Daarbij wordt de soep dankzij nieuwe sterilisatietechnieken minder lang verhit wat structuur, smaak en kleur ten goede komt. De nieuwe producten zijn al verkrijgbaar bij Jumbo. In de komende weken volgen onder meer C1000 en Albert Heijn.

Toename soepconsumptie

Soep is in de Nederlandse supermarkten met een totale omzet van 287 miljoen euro een belangrijke categorie. De trends gezond en gemak hebben het soepverbruik in de afgelopen jaren een enorme impuls gegeven. Omdat veel consumenten soep zien als een snelle maaltijdoplossing vol groente is het aantal gebruiksmomenten toegenomen. Steeds vaker wordt soep gegeten als tussendoortje.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?