Met nieuws van o.a.
partners

Heineken lanceert speciaal biertje voor 750-jarig bestaan Amsterdam

Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam lanceert Heineken in samenwerking met vijf Amsterdamse horecazaken een speciaalbier: Mokum750. Het pils is bedacht als ode aan de lokale cafécultuur en is ontwikkeld met en voor Amsterdammers.

Een eerbetoon in glas

Heineken geeft in de uitnodigingsmail aan dat Mokum750 meer is dan een biertje en een knipoog is naar het karakter van de stad. Het speciaalpils is ontstaan uit een samenwerking tussen Heineken en vijf caféhouders die elk al jaren deel uitmaken van het Amsterdamse straatbeeld. Het resultaat is een bier dat niet alleen goed past bij het moment, maar ook bij de mensen die het vieren.

De cafés die meedoen

De introductie van Mokum750 vindt plaats op woensdagavond 23 april in vijf cafés verspreid over de stad. Het gaat om Café De Eland, Café ’t Lommertje, Coco’s Outback, Arie Goudvisch en Café ’t Spuitje. Vanaf 19.00 uur is iedereen welkom, om precies 19.50 uur (7:50 PM, wederom een knipoog naar het 750-jarig bestaan van Amsterdam) wordt er gezamenlijk geproost.

Vier de stad met een glas

De cafés vormen samen een dwarsdoorsnede van de Amsterdamse kroegcultuur: van bruin café tot levendige expatbar. De introductie van het speciaalbier benadrukt de verbindende rol van de Amsterdamse horeca en markeert het jubileumjaar op een toegankelijke manier. Mokum750 is in de deelnemende cafés te proeven zolang de voorraad strekt.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?