Met nieuws van o.a.
partners

Gigi Ravelli plukt de vruchten van verleiding

De Kanzi-appel glimt weer aan de Nederlandse fruitbomen. Vandaag plukte Gigi Ravelli in de boomgaard van Kasteel Wijenburg, de eerste Kanzi-appel van het seizoen. Daarmee is het oogstseizoen van Kanzi officieel geopend. Vanaf 8 oktober liggen de appels weer in de winkel. Vanaf 2006 kon de consument voor het eerst kennismaken met Kanzi. De kwaliteit blijft, ondanks het zware voorjaar voor de fruitteelt, op peil en de Kanzi voldoet aan alle strenge eisen.

Gigi: “An apple a day keeps the doctor away”
Voor zeven op de tien Nederlanders is de appel de favoriete fruitsoort, 12% van de Nederlanders eet zelfs elke dag een appel. Ook Gigi laat zich graag verleiden door de rode blos van de Kanzi-appel. Daarom reisde zij vandaag af naar de Betuwe om hier de eerste Kanzi van het seizoen te plukken en te proeven. “Met mijn drukke werkschema let ik goed op mijn gezondheid. Als ik zin heb in iets lekkers, kies ik graag voor een appel als gezonde snack. De Kanzi weet mij daarbij toch elke keer weer te verleiden. Hij is lekker knapperig en fris. Daar zit ik graag mijn tanden in!” aldus Gigi Ravelli, bekend van TV en het witte doek.

De oorsprong van de rode verleider
De Kanzi is ontstaan uit een behoefte naar een appel waar een frisse en zoetzure smaak goed naar voren komt. In 1995 vond de eerste kruising plaats van de sappige Gala en de friszoete Braeburn. Hieruit is in 1997 de eerste Kanzi-appel geboren. De Kanzi-appel verenigt de beste eigenschappen van haar ouders, de bewezen appelrassen Braeburn en Gala. Kanzi is herkenbaar aan de typische rode blos, stevige bite en tintelfrisse, sappige smaak. Sinds 2006 is Kanzi verkrijgbaar in de supermarkten, groente- en fruitspeciaalzaken, de markt en bij de groothandel. Door het succes van de appel, heeft Kanzi in de loop der jaren een enorme groei meegemaakt. De rode verleider komt van Nederlandse bodem. Alle Kanzi-appels die in Nederland te koop zijn, zijn gegroeid aan één van de 1,3 miljoen appelbomen, verspreid over de 238 boomgaarden in Nederland.

Leonard Kampschöer, commercieel directeur Koninklijke FruitmastersGroep: “We zijn er trots op vandaag ons nieuwe oogstseizoen te openen. Om als appel succesvol te zijn, moeten uiterlijk, smaak en kwaliteit het hele seizoen door uniform zijn. Elke Kanzi is een klasse-1-product dat aan de strengste kwaliteitseisen voldoet. Ondanks het zware voorjaar hebben we de kwaliteit van de Kanzi-appel hoog kunnen houden; daar zijn we trots op.”

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?