Met nieuws van o.a.
partners

TUI test Augmented Reality op vakantiebestemmingen

TUI-Augmented-Reality

TUI Destination Experiences is de activiteit van TUI Group waaronder op de vakantiebestemmingen reisleiding, excursies en diverse vakantieactiviteiten vallen. In hun streven om steeds nieuwe vakantie-ervaringen te kunnen aanbieden aan de TUI reizigers uit alle landen, testen zij op dit moment het toepassen van Augmented Reality. Met gebruik van een bijzondere bril kunnen reizigers op individuele basis steden en interessante plaatsen verkennen tijdens hun verblijf, de test loopt momenteel op Mallorca.

Iedereen kent wel de opgestoken paraplu ter herkenning van de gids in het stadsbeeld. Het is geen science fiction meer dat dit mogelijk wordt overgenomen door het beeld van toeristen met een met een stereoscopische bril. Een dergelijke bril stelt vakantiegangers in staat om plaatsen individueel te verkennen zonder afhankelijk te zijn van de kennis van een begeleidende gids. Bij de bezienswaardigheid worden informatie, foto’s, video’s en 3D-modellen via de bril getoond. In de test die TUI Destination Experiences momenteel in Palma de Mallorca uitvoert, kunnen gebruikers bijvoorbeeld meer te weten komen over een kunstenaar wiens schilderijen ze op dat moment bekijken of over mythes uit de Middeleeuwen over draken op het eiland.

“Augmented Reality biedt vakantiegangers een nieuwe, opwindende toegang tot historische feiten en verhalen en houdt rekening met de toenemende wens van gasten om steden op eigen gelegenheid te verkennen”, legt Chris Carmichael, hoofd innovatie bij TUI Destinations Experiences, uit. “De brillen zijn ook comfortabel om te dragen, zodat ze de drager niet in de weg zitten tijdens de excursie-ervaring.”

Deze proeffase van een aantal weken, is bedoeld om inzichten te krijgen in hoe de technologie het best kan worden gebruikt om reizigers de meeste toegevoegde waarde te bieden. Vervolgens gaat de productontwikkeling van start, zodat vakantiegangers het zelf ook echt kunnen ervaren binnenkort.
TUI Destination Experiences werkt samen met Mixed Reality I/O tijdens de testfase op Mallorca. Andy Gstoll, CEO van het bedrijf: “Toerisme biedt heel veel potentie voor dergelijke verbeeldende technologieën, of het nu in Virtual Reality is voor het plannen van de vakantie of in Augmented Reality tijdens het verblijf op de bestemming. Als ’s werelds toonaangevende reisonderneming is TUI uitstekend gepositioneerd om reizigers met dergelijke innovatieve diensten nieuwe ervaringen met meerwaarde te bieden.”

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?