Met nieuws van o.a.
partners

Relatiegeschenken met een verhaal

Dit zijn niet zomaar notitieboekjes, maar notitieboekjes met een bijzonder verhaal. Met deze oneindig uitwisbare notitieboekjes strijdt Correctbook tegen analfabetisme. 10 tot 25% van de omzet van Correctbook – in samenwerking met stichting Kwasa en stichting Rhiza – gaat naar onderwijs in Afrika.

Oprichter Sam van Tol kwam tijdens zijn vakantie in Zuid-Afrika tot inzicht dat de kinderen daar niet naar levensmiddelen verlangen, maar naar schrijfmateriaal. Ze willen zich ontwikkelen. De uitwisbare notitieboekjes helpen hen daarbij. De teller staat inmiddels op 21,150 kinderen in nood met een Correctbook schrijfset, maar dat is voor de organisatie nog lang niet voldoende.

1 miljoen
In de komende jaren willen zij maar liefst 1 miljoen kinderen een Correctbook schenken. Want, zo zegt de organisatie: ‘Het is bijna niet voor te stellen. Miljoenen kinderen die iedere dag naar school gaan, maar daar niet eens schrijfmateriaal hebben om zichzelf te ontwikkelen.’
‘Voor mij is het heel belangrijk om het probleem van analfabetisme op de kaart te zetten’, Sam van Tol, oprichter van Correctbook.

Sociaal doel
‘Ik wil iets goeds doen. Ondernemen met een sociaal doel’, zegt Van Tol in een interview met Kim Coppes van 7 Ditches TV. ‘Voor mij is het heel belangrijk om het probleem van analfabetisme op de kaart te zetten. Dus niet om het alleen aan te pakken, want het probleem krijgt nog onvoldoende aandacht. Bij ontwikkelingslanden denken we toch eerder aan gebrek aan drinkwater of eten. Pen en papier worden nog onderschat.’

Van Tol wil naar eigen zeggen laten zien hoe mooi het is om anderen te helpen. Hij heeft een ideëel doel: ‘Ik kijk niet naar een gat in de markt, maar naar een gat in de maatschappij.’

Schrijfervaring
De notitieboekjes hebben precies dezelfde schrijfervaring als op papier. Notities zijn binnen enkele seconden droog. Wil je je krabbels bewaren? Met de gratis Correctbook PDF Scan App zijn belangrijke gegevens digitaal op te slaan en te delen. Ook in de Cloud.

Het notitieboekje bestaat niet alleen uit uitwisbaar papier, maar ook uit een zwart schrijvende markerpen en een sponsje. Zodat je eindeloos kunt blijven schrijven.

Full colour
Wil je jouw merk onder de aandacht brengen? Maxilia helpt je daar graag bij. Correctbooks kunnen full colour bedrukt worden op de voor- en achterkant van de cover. Beide covers kunnen ook aan de binnenkant worden bedrukt. Het Correctbook-logo komt op de voor- of achterkant van de cover. De kleur, grootte en positie van het logo mag je zelf bepalen.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?