Met nieuws van o.a.
partners

JUMBO zet helden in om kinderen spelenderwijs te leren koken

Helden-in-de-Keuken

“Eten we vandaag het recept van Max of dat van Dylan?” Dit soort vragen worden vanaf vandaag gesteld binnen gezinnen in heel Nederland. Jumbo lanceert namelijk ‘Helden in de Keuken’. Een kinderkookboek met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, vloggers, bloggers en sport. Met ‘Helden in de Keuken’, dat onderdeel uitmaakt van een spaaractie met stickers van jeugdhelden, helpt Jumbo antwoord te geven op de dagelijkse terugkerende vraag ‘wat eten we’ en leren kinderen spelenderwijs koken. Met de recepten en tips van de helden kunnen ze zo aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel. Check hier de compilatie video!

Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten, bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun helden in te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo legt uit hoe het initiatief tot stand gekomen is: “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag. We hopen dat we zo veel mogelijk kinderen kunnen inspireren om aan de slag te gaan met de recepten van hun helden en zo te kiezen voor lekker en gezond eten!”

Win een ontmoeting met de helden!
Gisteren mochten de jonge bedenkers van het kookboek samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken. Dylans Pompeuze Pompoencouscous bleek een groot succes én makkelijk te bereiden. Ook andere kinderen krijgen de kans om met hun helden te koken. Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de helden uit het kookboek. Op woensdag 13 februari gaan Royalistiq, Jill Schirnhofer, Dylan Haegens en Carlijn Achtereekte samen met de winnaars aan de slag met hun favoriete recepten.

Wie wordt Jumbo’s Kids Foodie?
Daarnaast is er nog een prachtige prijs te winnen. Jumbo gaat op zoek naar de ‘Jumbo Kids Foodie 2019’. Kinderen kunnen meedoen door in een korte video uit te leggen waarom ze een held in de keuken zijn. De tien beste inzendingen winnen een kook- en vlogcursus. Tijdens deze cursus worden de tien kinderen uitgedaagd om een vlog te maken over hun favoriete recept. Jumbo zet deze online en de vlogger met de meeste stemmen wint de titel ‘Jumbo Kids Foodie 2019’. De winnaar komt in het Hallo Jumbo Magazine, mag een dag hoofdredacteur zijn van Jumbo’s social media kanalen en een kijkje achter de schermen nemen bij de opname van een Jumbo-reclame.

Achtergrondinformatie over de Jumbo spaaractie
De prijs van het kinderkookboek bedraagt € 2,99 en is te koop in iedere Jumbo winkel of online. Bij elke € 15 aan boodschappen – en bij speciale actieproducten – ontvang je vier stickers voor het ‘Helden in de Keuken’ kookboek. Van 16 januari tot en met 12 februari kan je sparen voor alle 100 stickers. Op woensdag 13 februari organiseert Jumbo een sticker ruildag in alle winkels. Meer informatie over het kookboek, de spaaractie en de zoektocht naar Jumbo’s Kids Foodie is te vinden op Jumbo.com/heldenindekeuken.

Over de Raad van Kinderen
Jumbo heeft al sinds 2011 – als eerste supermarktketen – een Raad van Kinderen, onder leiding van prinses Laurentien van Oranje. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Door kinderen zich te laten verdiepen in de wereld om hen heen, vergaart Jumbo waardevolle input om op een andere wijze naar dilemma’s te kijken. Ook heeft Jumbo de Raad van Kinderen mee laten beslissen over de inhoud van het Koningsontbijt.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET LAATSTE NIEUWS?